viernes, 7 de octubre de 2011

1a SETMANA

Bon dia a tots i a totes,

Com ja havia dit en la meva presentació aquest és el meu primer blog i no sé molt bé com funciona però segurament ja milloraré poc a poc. En aquesta primera entrada que faig parlaré de la primera setmana que duc ja a la universitat, en especial a les Bases Didàctiques, en la qual m’enfocaré de forma molt especial.

Per començar, en aquesta primera setmana el que ens a ensenyat la nostra tutora és el PLE (la nostra tutora és na Gemma, i aquí deix el seu link per si voleu saber res d’ella :
Així doncs, el que volia comentar és que el PLE son sigles angleses i volen dir Personal Learning Enviroment. En aquest PLE hem diferenciat dos mons: el presencial i el virtual.

Per una banda, en el món presencial trobem els elements clàssics, que fa ja anys que disposem d’ells. Es tracta d’elements d’estudi com el mestre, els llibres, els bolígrafs... o també mitjans de comunicació com la ràdio, la televisió... fonts d’informació com les revistes, els diaris, les enciclopèdies.. i també altres elements com els amics o llocs com el bar


D’altra banda, ens trobem davant el món virtual. En aquesta cas, a classe vam dividir-ho en tres grups: eines de creació de la informació, accés a la informació i la relació que mantenim amb els demés.

El primer grup està format com ja hem dit per les eines de creació de la informació. Estem parlant de programes com el Microsoft Word, Open Office, Power Point, Paint, Photoshop... Un exemple seria escriure un document en el word, doncs en aquest cas estaríem creant informació ja que ho escrivim nosaltres per a qualsevol finalitat.


El segon grup esta format per software relacionats amb l’accés a la informació. D’aquests en hi ha una gran quantitat en tota la xarxa. Com exemples tenim el google, la wikipedia, youtube... i molts més.

Per acabar, tenim l’últim grup relacionat amb les relacions socials. Aquests estan tinguen molt d’èxit i s’estan escampant amb una gran velocitat en tot el món. Aquests també els hem dividit en tres: les eines per a crear informació, les eines per a compartir enllaços com els fòrums o les eines de relació social com el facebook, twitter...
Per acabar he de dir que com ja hem observat els recursos de que disposa el món presencial és ridícul en comparació amb el món virtual. Jo pens que s’hauria de intentar introduir una mica més en el món virutal en especil a la educaió infantil, però això no significa abandonar el món presencial, no per a res del món. Fiquem un exemple, els alumnes haurien d’usar a classe la nova tecnologia, en especial les TIC que ajuda molt en termes de educació. Així doncs, haurien de disposar d’un ordenador cada un, però a vegades haurien de fer excursions a la natura per a que no se’l olvide que viuen en un món viu on existeixen espècies de tot tipus.  No vull criticar la educació tradicional però en Imbernon tenia raó quan va dir que : “Tenim escoles del s.XIX, mestres del s.XX i alumnes del s.XXI”. La veritat és que això no hauria de ser així, perquè un professor del s.XX pot fer classe a un alumne de cent anys més tard i en canvi un metge és incapaç de fer-ho en tan sols vint anys de diferència.
Bé, sempre hi ha preguntes que no tenen resposta, el que hem de tractar de fer és canviar-ho. Per suposat que serà un procés molt lent i s’haurà de dur a terme de forma gradual. Així que mans a l’obra.
Fins ara,

No hay comentarios:

Publicar un comentario